donderdag 19 juni 2008

Het leed van Khalid en Sabia

18 juni, wat een dag ...

Gisteren kwam er een bericht uit de media dat Khalid Boulahrouz met spoed de training had verlaten, als reden werden familieomstandigheden gegeven. Wij hoopten voor Khalid dat het niet iets ernstigs was.

Al een aantal jaar is Khalid onze favoriete oranjespeler, hij is sympathiek en in mijn ogen een echte voetbalgod. Hij speelt dan in Sevilla wel bij de verkeerde club ... "Viva al Betis!" ... Maar het feit dát hij in Sevilla speelt maakt hem supercool! Toen hij twee jaar geleden rood kregen tijdens het WK tegen Portugal, voelde dat als een persoonlijke aanval. Kom niet aan mijn Khalid Boulahrouz!!



Tot ons grote verdriet vernamen we vandaag uit de media dat Sabia, de vrouw van Khalid, gisteren met zwangerschapscomplicaties was opgenomen in het ziekenhuis in Lausanne. Hier beviel ze veel te vroeg van hun dochtertje Anissa, die vlak na haar geboorte naar de hemel is gegaan. De rillingen gaan over je lijf en woorden schieten je te kort. De tranen rolden over mijn wangen bij het horen van dit bericht, zoiets raakt je diep, zeker in onze situatie.

Khalid heeft besloten zijn plaats in het elftal niet op te geven en heeft aangegeven beschikbaar te zijn voor de wedstrijd op zaterdag. Nu kan iedereen zijn besluit bediscussieren, maar Khalid blijft mijn held! Khalid, jullie kleine engeltje Anissa zal trots op je zijn en altijd over jullie waken! Ik wens jou en Sabia heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Geen opmerkingen: